Heb je een vraag? Wij helpen je graag.

Bekijk hieronder veel antwoorden op vragen of neem contact met ons op.

Meest gestelde vragen

Is onbeperkt écht onbeperkt?
Ja, onbeperkt bellen is écht onbeperkt. Er is geen limiet. Je kunt onbeperkt bellen naar alle vaste en mobiele nummers in Nederland, de EU en de VS.
Heb ik een contract?
Wij vinden het belangrijk dat je zelf mag kiezen wanneer je opzegt. Bij Dataway doen we niet aan contracten. Onze diensten zijn maandelijks opzegbaar. Dit geldt natuurlijk niet voor het jaarpakket. Als je geen gebruik meer wilt maken van onze diensten, verleng je simpelweg niet. Dan wordt je centrale automatisch stopgezet. Zorg er dan wel voor dat automatische verlenging uitstaat.
Zijn er nog andere kosten?
Bij Dataway doen we niet aan onverwachte kosten. Het enige wat je betaalt zijn de kosten voor het pakket maal het aantal toestellen. Daarnaast betaal je eenmalig €20 voor de activering van je centrale. Zo kunnen we ervoor zorgen dat je zorgeloos onbeperkt kunt bellen en je centrale kunt beheren via een geweldige app. Geen zorgen, deze hoef je pas te betalen als je ervoor kiest om je centrale te upgraden van de proefversie naar de normale versie.

Telefonie

Naar welke landen kan ik onbeperkt bellen?
Je kunt onbeperkt bellen naar alle vaste en mobiele nummers in Nederland, Europa en de Verenigde Staten. Met Europa bedoelen we alle EER-landen. Dit zijn alle EU-landen plus Liechtenstein, Noorwegen en IJsland. Dit zijn alle EER-landen: België, Bulgarije, Cyprus, Denemarken, Duitsland, Estland, Finland, Frankrijk, Griekenland, Hongarije, Ierland, IJsland, Italië, Kroatië, Letland, Liechtenstein, Litouwen, Luxemburg, Malta, Nederland, Noorwegen, Oostenrijk, Polen, Portugal, Roemenië, Slovenië, Slowakije, Spanje, Tsjechië, Verenigd Koninkrijk (Engeland, Schotland, Wales en Noord-Ierland) en Zweden.
Wat is de kwaliteit van de verbinding?
Bij Dataway bel je via het moderne, vernieuwde VoIP netwerk. VoIP staat Voice over IP. Dit betekent dat je via het internet belt. Als je op kantoor redelijke internetverbinding hebt, is de kwaliteit van de verbinding goed. Telefoneren kost nog geen eens een halve mb per seconde. Heb je geen goede internetverbinding? Dan raden we je aan om je toestel door te verbinden naar je mobiel. Je belt dan via het normale mobiele netwerk. Dit werkt altijd perfect.
Hoe kan het dat jullie zo goedkoop zijn?
Tradionele telefonieproviders maken gebruik van achterhaalde verdienmodellen en telefoniesystemen. Dit zorgt voor veel werk dat handmatig door personeel moet worden gedaan. Bij Dataway zijn alle processen volledig geautomatiseerd. Dit zorgt ervoor dat wij geen tientallen ondersteunende medewerkers aan te hoeven nemen. Ook heeft Dataway geen sluwe accountmanagers met mooie verkoopraatjes. Alles gaat online.
Kan ik bellen naar buitenlandse nummers?
Om hoge onverwachte kosten te voorkomen, hebben we bellen naar nummers buiten Nederland, Europa of de Verenigde Staten uitgeschakeld. Mocht je toch willen bellen naar een specifiek land buiten deze regio, kunnen we dit inschakelen voor je centrale. Neem dan even contact met ons op.
Ik heb al een nummer, kan ik deze verhuizen?
Natuurlijk, dit is gewoon mogelijk. Dit is helemaal gratis. Nummerbehoud kan tot 7 werkdagen duren, dit is afhankelijk van je vorige rovider.
Ik ben vaak in het grensgebied, werkt telefonie daar goed?
Vaak is de internet- en telefonieverbinding in een grensgebied relatief slechter dan in de rest van een land. Maak je gebruik van een vast toestel op kantoor? VoIP telefonie werkt perfect op kantoor met een redelijke internetverbinding. Een paar mb per seconde is al ruim voldoende. Maak je gebruik van een mobiel toestel (de Dataway App)? Je belt dan via het normale telefoonnetwerk. Vaak werkt dit ook in het grensgebied voldoende. In proefperiode kun je natuurlijk ook de kwaliteit van de verbinding testen. Neem het dus niet alleen van ons aan.
Hoe werkt bellen via mijn mobiel?
Je kunt ervoor kiezen om een toestel als mobiel toestel in te stellen. Een mobiel toestel verbindt door naar een mobiel nummer.

Inkomende gesprekken:
Wanneer een mobiel toestel gebeld wordt, wordt de oproep doorgeschakeld naar het gekoppelde mobiele nummer. Op je mobiel zie je dan dat je gebeld wordt door één van je eigen zakelijke nummers. Wellicht is het handig dat je dit nummer opslaat in je contacten, zodat je direct weet dat het een zakelijke oproep is.

Uitgaande gesprekken:
Uitgaand bellen gaat via de Dataway App. Je vult daar het nummer in waar je naar toe wilt bellen. Wanneer je op de belknop drukt, wordt er een oproep voor je aangemaakt, die wordt doorgestuurd naar je mobiel. Je wordt dan gebeld door het nummer dat je hebt ingetoetst. Wanneer je opneemt, wordt er direct gebeld naar het gekozen nummer.
Kan ik mijn eigen VoIP toestel gebruiken?
Ja, dit is zeker mogelijk. Deze worden ook gratis door ons geïnstalleerd.
Op welke apparaten kan ik de app gebruiken?
De Dataway App kun je gebruiken op een iOS- of Android-apparaat. Ook kun je de webversie gebruiken.
Betaal ik voor inkomende gesprekken?
Nee, in tegenstelling tot veel andere telefoonproviders, betaal je geen kosten voor inkomende gesprekken.
Kan ik doorverbinden naar mijn mobiel?
Ja, dit is zeker mogelijk. Je kunt je toestel instellen als mobiel toestel. Hiermee is het mogelijk om te bellen via je mobiel.
Hoe werkt gratis uitproberen?
Je kunt in onze app of via onze website een proefversie aanvragen van onze VoIP telefonie. Je mag gebruikmaken van alle functies. Je kunt alleen niet uitgaand bellen. Je kunt wel gebeld worden. Dit is helemaal gratis. Je zit nergens aan vast en er worden geen kosten in rekening gebracht. Je telefooncentrale wordt direct aangemaakt. Na 7 dagen wordt je centrale automatisch uitgeschakeld, behalve als je zelf verlengt. Het is dus 100% vrijblijvend. Probeer onze telefonie nu uit.
Hebben jullie ook buitenlandse nummers?
Zeker. Neem even contact met ons op.

Administratief

Hoe kan ik betalen?
Je betaalt de diensten van Dataway altijd vooraf. Dit kan via iDEAL, Creditcard, Apple Pay, Bancontact en SOFORT. Als je automatische verlening aan hebt staan, betaal je via SEPA incasso. Na de betaling krijg je de factuur.
Wat gebeurt er als ik niet verleng?
Als je ervoor kiest om onze diensten niet te verlengen, wordt je centrale op het einde van je periode uitgeschakeld. Je kunt dan niet meer bellen of gebeld worden. Je kunt er altijd voor kiezen om je centrale weer op een later moment in te schakelen door de betaling voor de aankomende periode te doen (1 maand of 1 jaar).

Nummers:
Aangemaakte nummers van Dataway worden 180 dagen bewaard. Daarna worden deze weer vrijgegeven. Het is ook mogelijk om aangemaakte nummers te verhuizen naar een andere provider, behalve in de proefversie. Wanneer je nummers hebt verhuisd van een andere provider naar Dataway, zullen deze nummers na 30 dagen weer terugverhuizen naar je vorige provider.

Neem contact op met Dataway

Ons team staat voor je klaar.

Chat met ons

De snelste manier om antwoord te krijgen op je vraag is door een chat te starten. Hierop zijn we iedere werkdag van 09:00 tot 17:00 bereikbaar.

Bel met ons

Heb je een vraag over ons product? Bel ons dan op 085 666 00 50. We helpen je graag op werkdagen van 09:00 tot 17:00. Helaas kunnen wij op deze lijn geen technische vragen beantwoorden.

Mail met ons

Ben je al klant? Stuur een bericht via de Dataway App. Je krijgt dan zo spoedig mogelijk antwoord.

Informatie over het bedrijf

Meer informatie over Dataway B.V.

Bedrijfsgegevens

Dataway B.V.
Keizersgracht 241
1016 EA Amsterdam
Nederland

KvK 65699327
BTW NL856221624B01

Het is niet mogelijk om te betalen middels een bankoverschrijving.

Klachtenprocedure

Ben je niet tevreden en wil je een klacht indienen? Dit kan via een bericht via de Dataway App. Je krijgt dan zo spoedig mogelijk antwoord.

ACM registratie

Dataway B.V. staat onder toezicht van de Autoriteit Consument & Markt (ACM). Dataway is geregistreerd bij de ACM voor het aanbieden van openbare elektronische communicatiediensten onder registratienummer 943816 en het aanbieden van openbare elektronische communicatienetwerken onder registratienummer 943817. Meer informatie over deze registraties is te vinden op de website van ACM.